به انجمن وب سایت آپدیت کده خوش آمدید لطفا برای استفاده از تمامی امکانات و ارسال پست ثبت نام کنید

حمید

مشکل کاهش سرعت

سلام

از امروز صبح بطور عجیبی سرعت اینترنتم کم شده خیلی عجیبه میشه گفت یک سوم سرعت رو دارم

نه ویندوز عوض کردم نه چیزی  خود به خود

اینترنتمم adsl هستش

0

به اشتراک گذاشتن


لینک به مطلب
به اشترا گذاری

شما در مرحله اول نویز رو از طریق تنظیمات مودم بررسی کنید اگه نویز داشتید که باید مشکل رو پیدا کنید یا مشکل بی کیفیت بودن کابل هاتون هستش یا اسپلیتر وصل نکردید و کلی دلیل دیگه 

 

اگه نویز نیست ممکنه نرم افزار خاصی یا خود ویندوز از اینترنت استفاده کنه(بیشتر در ویندوز 10)

اگه هیچ کدوم از اینا نبود با پشتیبانی ips تون تماس بگیرید 

1

به اشتراک گذاشتن


لینک به مطلب
به اشترا گذاری

مرسی از راهنماییتون فقط چجوری نویز رو بفهمم

0

به اشتراک گذاشتن


لینک به مطلب
به اشترا گذاری

اولین کاری که لازم است شما انجام دهید ورود به کنترل پنل یا منوی تنظیمات مودمتون هستش.

برای ورود به منوی تنظیمات مودم ابتدا این آی پی را در192.168.1.1 مرورگر خود تایپ کرده و اینتر رو بزنید.

حالا منویی برای شما باز شده و از شما یوزرنیم و پسوورد درخواست می شود که هردوی آنها در حالت پیش فرض admin هستش.

اگر پسورد رو تغییر نداده باشید اگر هم تغییر دادید که پسوورد خودتون رو وارد کنید.

.

(توجه کنید که این یوزر و پسورد ADSL که مخابرات یا شرکتی که ازش اینترنت گرفته اید نیست . بلکه یوزر و پسوردی هست که کارخانه سازنده مودم بر روی آن اعمال کرده و این یوزر و پسورد در پشت مودم و روی کارتن نوشته شده است.)

.

حال اگر یوزر و پسورد رو درست وارد کرده باشید تنطیمات مودم برای شما نمایش داده خواهد شد.

.

خوب برای مشاهده نویز به قسمت Summary در بخشADSL و در بخش Statistics قسمت xDSL  یافت میشه .(باز هم بستگی به مودمتون داره باید خودتون پیداش کنید)

گزینه اول SNR Margin :

.

نسبت قدرت سیگنال ارتباطی خط شما، به نویز موجود روی خط هست که با یکای دسیبل مقداردهی میشه
بدیهی هست که هرچقدر ، مقدار این نسبت بیشتر باشه، وضعیت خط ارتباطی شمابهتر هست
طبق استادنداردهای ارائه شده مقادیر SNR اینطور طبقه بندی میشن.

.

6dB و کمتر      =    بسیار بد همراه با مشکلات جدی
7dB-10dB    =    بد اما میشه از سرویس ADSL استفاده کرد
11dB-20dB  =   خوب
20dB-28dB =  عالی
29dB و بیشتر  =  بهترین شرایط ممکن برای داشتن یک خط با کیفیت … حالشو ببر !

.

گزینه دوم Attenuation :

.

معیار بعدی هست که میزان تخریب سیگنال ورودی به مودم شما هست در مقایسه با میزان تخریب سیگنال ارسالی از مرکز سرویس دهنده ی ADSL.

به عبارت دیگه، اختلاف توان ارسالی و دریافتی بر حسب db هست که در اصطلاح بهش نویز میگیم.
مقدار Line Attenuation هر چقدر کمتر باشه ، نویز خط شما کمتر هست و به این معنی هست که کیفیت دریافت دیتا بر روی خط شما بیشتر هست.

طبق استادنداردهای ارائه شده مقادیر نویز اینطور طبقه بندی میشن:

.
20dB و کمتر بهترین شرایط ممکن برای داشتن یک خط با کیفیت هست
20dB-30dB عالی
30dB-40dB خیلی خوب
40dB-50dB خوب
50dB-60dB خط ضعیف
60dB بسیار بد و دارای مشکل حاد

.

گزینه سوم Output Power :

.

میزان نیروی انتقال Data که بین مودم شما و مرکز انتقال داده، ترانسفر میشه و بر حسب دسیبل هست.
نسبت مقادیر این مشخصه معمولا باید اینطور باشه که مقدار Downstream، دو برابر مقدار Upstream باشه که نسبت نرمال محسوب میشه.

.

خب حالا اگه با مقادیری که در بالا گفتم می بینید خط تلفن شما دارای نویز می توانید از روش هایی که در زیر براتون گذاشتم برای حل مشکل نویز خط تلفنتون استفاده کنید

0

به اشتراک گذاشتن


لینک به مطلب
به اشترا گذاری

ممنون از دوستان

0

به اشتراک گذاشتن


لینک به مطلب
به اشترا گذاری

تشکر.....

0

به اشتراک گذاشتن


لینک به مطلب
به اشترا گذاری

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری

  • چه کسانی در حال بازدید هستند؟   0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.